середа, 14 вересня 2016 р.

РИМ




Римська вовчиця, вона ж Капітолійська - один з головних символів Риму! 

Один із нащадків Енея, цар Нумітора, був скинутий із престолу своїм підступним братом Амулієм. Царського сина Амулій позбавив життя, а царську дочку Рею Сільвію присвятив в весталки. Коли у Реї Сільвії народилися близнюки Ромул і Рем, батьком яких був бог війни Марс. Амулій наказав її стратити, а дітей втопити в водах Тибру. Але річкова хвиля викинула кошик з малюками на берег, де їх виявила добросерда вовчиця і взяла під свою опіку. Крім того, діти не мучилися від спеки - тінь давала смоківниця, яка згодом також стала символом Риму.
Доля матері близнят теж вирішилася благополучно - її хотіли втопити, але бог (чи то моря, чи то річковий) взяв її за дружину. 
Дітлахи виросли і вирішили заснувати місто. Правда тут щаслива повість дає збій - брати посварилися через вибору місця для майбутнього міста і в запалі суперечки Ром вбиває Ремулом, про що в наслідку гірко шкодує, але тим не менше називає новостворений місто своїм ім'ям.

Колізей


"Поки Колізей стоїть,
                  Стоятиме і Рим,
                  Впаде Колізей - впаде Рим,
                  І впаде світ, коли не стане Риму "...
Д.Г. Байрон "Паломництво Чайлд-Гарольда"



      Колізей - одне з найбільших архітектурних споруд стародавнього Риму. Вісім років тисячі рабів, за наказом імператорів з династії Флавіїв, добували і доставляли в Рим мільйони тон каменю і зводили величні стіни Колізею. Три яруси для глядачів вміщували до 80 000 відвідувачів, і чітко ділили їх на вищу знать, середнього стану і низи суспільства. 
     Глядачі входили в амфітеатр з-під арок нижнього поверху, помічених цифрами від I до LXXVI, і піднімалися до своїх місць по сходах, яких було також 76. Ці місця були розташовані навколо всієї арени у вигляді рядів кам'яних лав, що піднімаються одна над іншою. Нижній ряд, або подіум, був призначений виключно для імператора, його сімейства, сенаторів і весталок, причому імператор мав особливу, піднесену нішу для сидіння . Подіум відділявся від арени парапетом, достатньо високим для того, щоб захистити глядачів від нападу випущених на арену тварин. Далі слідували місця для публіки, розташовані в три яруси. У першому ярусі було 20 рядів лав, де сиділи міські власті і особи, що належать до стану вершників; 2-й ярус, що складався з 16 рядів лав, призначався для людей, що мають права римського громадянства. Стіна, що відокремлювала другий ярус від третього, була досить високою, лави ж третього ярусу були розташовані на крутішій похилій поверхні. Цей задум мав на меті дати відвідувачам третього ярусу можливість краще бачити арену і все, що відбувається на ній. Глядачі третього ярусу належали до нижчих станів. Над цим ярусом знаходився портик, що опоясував все коло будівлі і що примикав одною своєю стороною до його зовнішньої стіни. На його даху, під час видовищ, поміщалися матроси імператорського флоту, які вишиковувалися для натягування над амфітеатром величезного тенту для захисту глядачів від пекучих променів сонця або від негоди.

Закінчення будівництва Амфітеатру Флавіїв (Колізей), відзначено приголомшливими за розмахом іграми і гладіаторськими боями. Светоній свідчить: «Тит показав гладіаторський бій на диво багатий і пишний, влаштував він і морський бій, а потім вивів гладіаторів і випустив в один день і п'ять тисяч різних диких звірів». Святкування тривало сто днів і, в його ході, було вбито дві тисячі гладіаторів.

Ставлення до життя і смерті взагалі, а до життя і смерті рабів, в дохристиянські Римі було дуже зневажливим. Тіла померлих рабів просто викидалися на смітник, де служили здобиччю для бродячих собак. Але не така була доля тіл загиблих в Колізеї.


Під будівлею були пробиті глибокі шахти. Вважалося, що вони йдуть в величезне підземне море. У ці шахти і скидалися трупи загиблих на арені звірів, тіла гладіаторів, а пізніше і по-звірячому замучених перших християн. За переказами, тіла пожиралися якимось загадковим чудовиськом, мешкали в підземному море. Колізей був побудований на місці величезного штучного озера, влаштованого за наказом імператора Нерона і примикав до його «Золотому палацу». У це море і було спочатку випущено таємниче і хиже чудовисько, доставлене Нерона з далекої Африки.

Нерон, будучи язичником, поклонявся безлічі богів. Чудовисько служило певним передавальною ланкою між імператором і богом природи Фавном. Для того, щоб добитися милості могутнього бога - йому приносили жертви. Кожен день за часів Нерона на корм невідомому монстру скидали двох-трьох рабів. Вважалося, що це принесе милість Фавна до імператора і всьому народу Риму.
Після смерті Нерона штучне озеро було засипано, але чудовисько не зникло, а переселилося в підземне море. Згідно з легендою, працівникові Колізею, відповідального за поховання, з'явився сам Фавн і назвав таємне ім'я чудовиська, що дозволяло викликати його з морських глибин. Страшна тварина була за викликом і пожирала закривавлені і розтерзані тіла гладіаторів і трупи хижаків, убитих на арені Колізею. Таким чином, вирішувалися відразу дві проблеми: з одного боку забезпечувалося заступництво могутнього бога. З іншого -удавалось позбутися трупів, яких в дні великих свят набиралися десятки, а то і сотні.
Серед служителів Колізею, цього варварського цирку з залитої кров'ю ареною, існувала повір'я, що до тих пір, поки чудовисько отримує в їжу убитих гладіаторів, до тих пір простоїть і сам Колізей.
І дійсно, після заборони в 405 році н.е. імператором Гонорієм гладіаторських боїв, як не відповідають духу християнства, будівля стала швидко занепадати. Спочатку воно сильно постраждало від навали варварів. Пізніше протягом двох століть Колізей служив фортецею для впливових родин Франджіпані і Аннібальді. Пізніше король Генріх сьомий подарував його сенату і народу Рима, і деякий час на цій похмурій арені проводилися бої биків.
Важко повірити, але найбільший пам'ятник стародавнього Риму розбирався і розкрадали до середини вісімнадцятого століття. Лише папа Бенедикт XIV взяв його під свій захист. Своє рішення він пояснив тим, що на арені Колізею прийняли мученицьку смерть сотні, якщо не тисячі перших християн.

Входи на коротких сторонах передували невеликим портиком на двох колонах. Звідти починалася галерея, де були зарезервовані місця для високопоставлених чиновників. Через входи на довгих сторонах в амфітеатр потрапляли гладіатори. Трибуни Колізею могли вмістити 87000 глядачів. Навколо амфітеатру знаходилося широкий простір, замощення туфом і огороджене двох'ярусної галереєю.

Арка Костянтина

Це одна з найбільших арок, коли-небудь побудованих в Римі. Висота її сягає 21 метра, майже 36 метрів становить її ширина, а товщина її стін перевершує 7 метрів. Побудовано арку 315 році на підставі декрету Сенату і Римського народу на честь святкування десятої річниці правління Костянтина і перемоги, здобутої їм в 312 році в битві при Понте Мільвіо проти Максенція. Для прикраси цієї арки використано безліч барельєфів і скульптур, знятих з інших пам'яток. На обох великих підвалинах арки знаходяться по чотири колони, висхідних до епохи правління Траяна; над колонами підносяться вісім статуй даків з білого з фіолетовими прожилками мармуру Малої Азії.
Над бічними арками розташовано вісім медальйонів епохи Адріана, згрупованих за два над кожною аркою. Чотири зображені в них сцени відтворюють сюжети полювання, чотири інші - жертвопринесення. По обидва боки від напису, повтореною на двох стрічках аттика, можна бачити вісім барельєфів епохи Марка Аврелія, що прикрашали свого часу іншу тріумфальну арку і поміщених також по два з кожного боку. 

Римський Форум

Римський форум - колись центральний ринок, а тепер площа, що займає центр давньої частини міста. Він був осередком громадської і політичної життя римських громадян. Саме звідси і бере свій початок нинішнє значення слова «форум».


Античні колони, руїни, найдавніший цегла і камінь. Все це звичайно ж обгороджено та строго охороняється від туристів. Якби кожен турист брав на пам'ять по камінчику додому, то Рим був би стертий з лиця землі за кілька років)))
Площа Торре Анджертіна притулок вуличних котів. Місцеві жителі їх підгодовують, волонтери надають медичну допомогу й стерилізують. Влада не стала позбавляти тварин клаптя землі з уламками чотирьох античних храмів,  перетворивши котів на цікавинку для туристів та негласний символ міста.


Добре збереглася частина будівель Форуму, яка називається Ринок Траяна - і це ні що інше як античний супермаркет. Вважається, що це найперший супермаркет в світі, тут розміщувалося близько 150 магазинів, крамниць, закусочних, торгували всім підряд.

Уздовж проспекту Via dei Fori Imperiali встановлено безліч статуй імператорів і правителів
              

Храм Венери і Роми

Протягом століть більшість колон, які оточували Храм Венери і Роми зникли. Тільки кілька колон залишилося на своєму місці, тоді як інші були замінені деревами. Храм Венери і Роми був величезних розмірів. Його ширина була 110 метрів, а довжина 53 метри. Усередині храму були дві кімнати, в кожній з яких були встановлені статуї богів. В одній - Венери, а в інший Роми. Статуї були встановлені таким чином, що Венера дивилася на схід, на Римський Форум, а Рома на захід, на Колізей. Храм був оточений колонадою, а від його входу в сторону Колізею вела монументальні сходи. За переказами Адріан зовсім не випадково придумав побудувати храм, який був би присвячений відразу двом божествам. Венера була богинею любові, що по-панцерні писалося як AMOR. Адріан постарався обіграти симетрію імен AMOR і ROMA в архітектурі.

Базиліка Ульпия

Базиліка Ульпия - громадська будівля, побудоване Аполлодором дамаським розташовувалася на Форумі Траяна. Базиліка названа в честь імператора, чиє повне ім'я звучало як Марк Ульпий Траян. З її будівництвом велика частина міської політичного життя поступово переміщується з Римського Форуму на форум Траяна. Будівля найбільшої базиліки в Римі (117 м х 55 м) складалося з великого центрального нефа з чотирма проходами, розділеними рядами колон і екседрами (великими напівкруглими приміщеннями) з вівтарями і місцями для суддів і радників. 

Інтер'єри базиліки прикрашали ряди колон зі стовбурами з червоного єгипетського граніту, увінчані біломармуровими капітелями коринфського ордера. В даний час від споруди збереглися кам'яне покриття підлоги і колони з сірого мармуру. На деяких колонах залишилися скульптурні прикраси верхній частині (капітелі). Частина фундаменту базиліки знаходиться тепер під Віа деї Форі Імперіалі, побудованої при Беніто Муссоліні.

Вітторіано

Ось тепер можна пройти далі і подивитися на білосніжна будівля Вітторіано, яке знаходитися як би на п'єдесталі, на величезному масивному фундаменті і його відразу ж видно.
Він виділяється своїм білосніжним кольором серед інших будівель.
А ось і він - Вітторіано. Білосніжна будівля, на тлі якого розвиваються італійські прапори і виглядає все дуже круто і красиво, як втім багато де в Італії та Римі.


Перед Вітторіано -  знаменита площа Венеції, яка мені запам'яталася своїм зеленим газоном і прекрасними видами навколо.



Папський Григоріанський університет




             

Фонтан Треві


На будівництво приголомшливою водної композиції пішло близько 30 років, його остаточне зведення та відкриття датується тисячі сімсот шістьдесят два роком. 
Його спорудженням займався легендарний архітектор Нікола Сальви. Вже довгі роки Треві вважають найбільшим джерелом італійської столиці, його висота дорівнює практично 26 метрам, а ширина - приблизно 20 метрам.
Незрівнянний фонтан є чудовою прикрасою фасаду величного палацу Полі, в якому колись проживала знаменита російська княгиня Зінаїда Волконська. Він являє собою римського бога морів Океану (Нептуна), що сидить на морській раковині, немов в колісниці, яку тягнуть за собою гіпопотами і тритони.
 
Вся ця композиція в поєднанні з палацовим фасадом, створюють єдину морську картину в стилі бароко, за елементами якої дзвінко струмує вода, з такою силою, що нагадує шум морського прибою.

Пантеон

Пантеон - величезне спорудження, архітектурний шедевр, побудований в античності. Назва грецьке і походить від слів "пантес" - все і "теос" - бог. Тобто це храм, який був присвячений одразу всім богам.
Пантеон знаменитий своєю ротондою - основною частиною у формі циліндра, увінчаного величезним куполом. Будівництво храму відноситься до часу імператора Адріана. Начебто, він спорудив Пантеон в 126 році н.е.

Вхід в Пантеон. Портик підтримується колонами діаметром 1,5 метра і висотою 14 метрів, які зроблені, до речі, з цілісного граніту.
У центрі купола знаходиться "окулюс" - отвір діаметром 9 метрів, яке є єдиним "вікном" храму. Величезні розміри купола, його міцність, а також те, що він зроблений з бетону, все це викликає сумнів у тому, що Пантеон був побудований так давно.
Увійшовши всередину, ми потрапляємо в ротонду діаметром 43 м. Уздовж стіни розташовані вівтарі і могили відомих людей.


Зверху ротонда увінчана куполом у формі правильної півсфери. Висота ротонди розрахована так, що, якби в купол вписати сферу, то вона лежала б точно на підлозі храму. 
Діаметр купола, відповідно, дорівнює діаметру ротонди - 43 м. Аж до XIX століття це був найбільший купол в світі.
Могила великого Рафаеля.
Дивна скульптура: маленька фігура - це Ісус, велика ж нагадує якогось язичницького бога. До речі, вперше Пантеон був освячений як християнська Церква 1 листопада 609 року. Саме цей день і став святкуватися як День всіх святих.
На площі перед Пантеоном знаходиться фонтан XVI століття. Давньоєгипетський обеліск, який його вінчає і який, як і багато інших римські обеліски, був в епоху Відродження знайдений в кущах, встановлений тут на початку XVIII століття.

Замок Святого Ангела

Замок Святого Ангела, або Кастель Сант-Анджело, - одна з найвідоміших і найдавніших пам'яток Риму. Він тісно пов'язаний з багатьма гучними історичними подіями, овіяний різними міфами і легендами, і безперечно є шедевром архітектури.
Замок Святого Ангела пережив цілу низку втілень: спочатку був гробницею, потім замком, резиденцією пап і сховищем їх цінностей, в'язницею і, нарешті, в наші дні він є музеєм.
До замку веде міст Святого Ангела - не менш відомий архітектурний пам'ятник, ніж сам замок. У минулому це була дорога, що веде через Тибр до Ватикану, який знаходиться поруч з замком.
Міст прикрашений статуями ангелів роботи знаменитого скульптора Берніні і його учнів. Він веде до центрального входу в замок.




Майданчик на вершині замку прикрашена статуєю архангела Михайла. Звідси і назва фортеці. Історія така: нібито в VI столітті в розпал моровиці тато побачив на її вершині Михайла, який вкладає свій меч у піхви, що означало кінець епідемії.

Палац Правосуддя на площі Кавур

Епоха кінця XIX - початку XX ст. ознаменувалася зведенням в Римі двох монументальних пам'ятників архітектури. Перший з них - меморіальний комплекс Вітторіано на площі Венеції. Другим став Палац Правосуддя його будівництво затяглося на цілих 20 років.
 Автором цього грандіозного проекту став архітектор з Перуджі Гульєльмо Кальдеріні


                            
                 

П'яцца дель Пополо




                 

             

Іспанські сходи


Одне з найзнаменитіших і улюблених місць для зустрічей в Римі - це Іспанські сходи, що ведуть на пагорб Пінчо, прямуючи з центру витягнутої в довжину Іспанської площі.

Знамениті магазин.







             
Базиліка Святих XII Апостолів пальці вгору коментар Поліпшити додати Спліт АВТОР : Loquis 0 лайків Базиліка Святих XII Апостолів пальці вгору коментар Поліпшити додати Спліт АВТОР : Loquis 0 лайків коментарі0 коментарів Відкриття Дата виходу : 15.07.2021 опис Це церква в історичному центрі Риму, розташована в районі Треві на однойменній площі Святих Апостолі. Має гідність малої базиліки. Палаццо Колонна — палац у Римі, у районі Треві, на площі Санті-Апостолі (Piazza SS. Apostoli). Знаходиться у власності сім'ї Колонна протягом 23 поколінь і частково відкритий для громадськості.

Немає коментарів:

Дописати коментар